Mikä ihmeen Day Trading?

Sijoittamisen ja kaupankäynnin alalla on lukuisia termejä ja käsitteitä, jotka on hyvin tärkeää oppia. Vain sillä tavalla voit käydä itse kauppaa turvallisella tavalla. Jotkut näistä termeistä ovat kuitenkin hieman hämmentäviä, varsinkin jos olet aivan uusi sijoittaja kaupankäynnin maailmassa.

Tällä kertaa me tulemme perehtymään Day Trading termiin, eli suomeksi päivä kaupankäyntiin. Voitkin törmätä molempiin termeihin myös suomenkielisillä sivustoilla. Tämä johtuu yksinkertaisesti siitä, että monet sijoittajat käyttävät termejä sekaisin monilla eri kielillä. Tämän takia joitakin termejä ei ole aina käännetty uudelleen suomeksi.

Päivä kaupankäynti vaatii harjoittelua

Päivä kaupankäynnillä tarkoitetaan sijoittamista, joka tapahtuu yhden päivän aikana. Toisin sanoen ostat ja myyt osakkeita 24 tunnin aikana. Se voi olla todella loistava tapa tehdä tuottoa, mutta se vaatii harjoittelua. Sinun tulee pystyä arvioimaan, milloin osakkeet kannattaa myydä, jotta onnistuisit tekemään mahdollisimman paljon tuottoa.

Harjoittelun lisäksi päivä kaupankäynti vaatii paljon aikaa. Sinun tulee seurata pörssi markkinoita aivan koko ajan, suunnitellen seuraavat liikkeesi etukäteen. Siitä syystä päivä kaupankäynti onkin suosittu toimintatapa ammattilaisten keskuudessa. Sinun ei kuitenkaan tarvitse olla välttämättä ammattilainen aloittaaksesi päivä kaupankäynnin. Internet on täynnä erilaisia oppaita, joiden avulla opit nopeasti päivä kaupankäynnin salat. Aloita nyt ja opi lisää kaupankäynnistä aktieskolan.se sivustolla

Miksi päivä kaupankäynti on niin suosittua?

Sijoittamisen maailmassa on aina ollut ja tulee aina olemaan erilaisia toimintatapoja ja sijoituskohteita, joista tulee yhtäkkiä hyvin suosittuja. Päivä kaupankäynti tietenkin kuuluu myös näihin. Miksi se sitten on niin suosittua?

Tähän on hyvin selkeä tekijä. Koska päivä kaupankäynti ei ole kaikista helpoin tapa toimia, se mahdollistaa oikeiden ammattilaisten näyttävän taitojaan. Lisäksi päivä kaupankäynti on tietenkin todella nopeaa. Sijoittajat voivat tehdä tuottoa nopeasti, ja silloin tällöin nämä tuotot voivat olla todella uskomattomia. Tietenkin tämän kaltaiseen sijoittamiseen liittyy myös suuria riskejä. Aivan samalla tavalla kuin sijoittaja voi tehdä voittoja nopeasti, he voivat myös tehdä tappiota saman kaltaisesti. Siitä syystä päivä kaupankäynnin kanssa tuleekin olla erityisen varovainen.

Käy kauppaa nopeasti tai sijoita pitkän aikaa

Vaikka päivä kaupankäyntiin liittyy tietynlaisia riskejä, ne myös tekevät siitä viihdyttävän tavan sijoittaa. Lisäksi sijoittajien ei ole pakko käydä päivä kauppaa, jos he haluavat turvallisemman vaihtoehdon. Tähän loistava vaihtoehto onkin pitkän ajan sijoittaminen.

Joissakin tapauksissa pitkän ajan sijoittaminen onkin hyvin suositeltavaa. Esimerkiksi erilaisten kryptovaluuttojen kanssa päivä kaupankäynti kannattaa jättää ammattilaisille. Tämä johtuu siitä, että valuuttojen arvot vaihtelevat hyvin paljon yhden päivän aikana. Tietenkin mahdolliset tuotot ovat suuret, mutta tappioiden riski on liian suuri aloittelijoille. Siinä tapauksessa kannattaakin tyytyä pitkän ajan sijoittamiseen, vaikka kyseessä onkin hitaampi ja hieman tylsempi sijoittamisen tapa.

Milloin päivä kaupankäynti kannattaa?

Samalla tavalla kuin on olemassa hetkiä, jolloin pitkän ajan sijoittaminen kannattaa, on myös tilanteita jolloin päivä kaupankäynti on hyvä vaihtoehto. Tämä tietenkin vaatii sen, että sinä olet sijoittajana harjoitellut taitojasi, ja sinulla on riittävästi aikaa markkinoiden seuraamiseen. Kun olet varma näiden asioiden olevan kunnossa, voit tutustua erilaisiin kohteisiin, jotka ovat hyviä päivä kaupankäynnin kohteita. Näitä on erilaiset sijoituskohteet, joiden arvo vaihtelee, jotta voit tehdä tuottoa. Kuitenkin arvon pitää olla sen verran tasainen, että voit ajoittaa toimintosi.

Voit harjoitella tätä toimintojen ajoittamista etukäteen. Jotkut loistavat sivustot tarjoavat demo version päivä kaupankäynnistä. Niiden avulla voit opetella rauhassa, kuinka markkinoita luetaan ja toimintosi ajoitetaan. Siten voit varmistaa olevasi valmis käymään päivä kauppaa myös oikealla rahalla!